Így számoltam le a pattanásokkal

Már korábban is próbálkoztam blogolással, de általában mindig félbehagytam. Ezúttal komolyabban szeretnék a dologgal foglalkozni, ám most sem ígérem, hogy gyakran kerül majd új bejegyzésre sor. Az első normálisabbnak mondható posztom egy sokakat érintő problémát boncolgat majd, ami bizony az akne, ismertebb nevén a pattanásos bőr. Íme én hogyan szabadultam meg tőle.
Egy "utána" kép a hitelesség kedvéért.
Olyan 15 éves koromig nem igazán találkoztam pattanással magamon, aztán szépen lassan előbújtak. Egy időben a két szemöldököm között, utána inkább orcáimon jelent meg egyre több, a vállamról és a hátamról már nem is beszélve. Meg kell jegyeznem, hogy talán a legenyhébb változatával küszködtem az aknénak, bár folyamatosan voltak pattanásaim, nem volt annyira eldurvulva a helyzet. Előfordult, hogy hónapokig gyönyörű volt a bőröm, aztán hónapokig megint erősen pattanásos. A gond sajnos a hegekkel volt. Ha megjelent egy pukli általában folt, vagy mélyedés maradt utána, anélkül, hogy hozzá nyúltam volna. Igazából ez volt a végső oka annak, hogy 1000 meg 1 kozmetikai kezelés és termék után bőrgyógyászhoz fordultam. Az orvos egy 3 hónapos antibiotikum kúrát írt fel, a Tetralysal nevű gyógyszert szedtem. Ezen felül egy elég erősen szárító és rendkívül hatásos készítményt is felírt, a Skinoren nevű krémet, amit a vállamon is használtam. Már 1 hét után látványos volt az eredmény. A harmadik hónap végére már nyoma sem volt a pattanásaimnak, bár a vállamon még maradt néhány folt, ezek mára szinte nyomtalanul eltűntek. Tehát közel egy éve egész szép arcbőrrel büszkélkedhetek.Továbbra is van néhány hegem és foltom, picit tág pórusaim vannak, a bőrtípusom sajnos kevert (a T-zónában hajlamos zsírosodni, máshol normál, ritkán száraz), néha-néha előjön néhány picike pattanás, de ezen azt hiszem már csak az arcápolási rutinom képes változtatni és a helyes étrend. A későbbiekben egy arcápolási rutinomról szóló poszt is várható lesz, tehát akit érdekel, az legyen szemfüles! :)
Tehát az én tapasztalatom alapján amikor már nem válik be semmilyen kezelés vagy drogériás kence, akkor érdemes felkeresni egy bőrgyógyászt. Erről is sokat olvasni a neten, hogy a bőrgyógyász sem segített, de ezek szerint nekem szerencsém volt, egy próbát megért és bevált. 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése